Hormon içeren doğum kontrol yöntemleri geniş olarak ağızdan alınan doğum kontrol ilaçları, aylık ve üç aylık iğneler ve hormon içeren spiraller olarak sınıflandırılabilir. Özellikle Türk toplumunda hormon içeren doğum kontrol yöntemleri hakkında çok olumsuz düşünceler mevcuttur. Burada bilimsel olarak hangilerinin doğru hangilerinin yanlış olduğu konusunu tartışmak istiyoruz.

• Kilo artışı
  • Doğum kontrol ilaçlarının kilo artışı oluşturduğuna dair kanıt yoktur.
  • Aylık ve üç aylık iğneler ile kilo artışı olabilir.
  • Hormon içeren spiraller de kilo artışına neden olmaz.
    • Sivilce Oluşumu
    • Doğum kontrol ilaçlarının sivilce oluşumu üzerine olumlu etkisi vardır.Sivilce miktarını azaltabilir.
    • Aylık ve üç aylık iğneler sivilce oluşumu üzerine etkisi yoktur.
    • Hormon içeren spirallerin sivilce oluşumu üzerine etkisi yoktur.
    • Sinirlilik (Duygu Durumu Değişikliği)
    • Doğum kontrol ilaçları duygu değişikliği yapabilir.
    • Aylık ve üç aylık iğneler duygu değişikliği yapabilir.
    • Hormon içeren spiraller duygu değişikliği yapmaz.
    • Doğurganlık Oranları
    • Doğum kontrol ilaçları bırakıldıktan hemen sonra doğurganlık normale döner.
    • Aylık ve üç aylık iğneler bırakıldıktan 1 yıl süre ile gebelik oranları negatif etkilenebilir.
    • Hormon içeren spirallerle ilgili yeterli kanıt yoktur.
    • Kanama Miktarı
    • Doğum kontrol hapları kanama miktarını ve süresini azaltır ancak adet düzensizliğini neden olmaz.
    • Aylık ve üç aylık iğneler kanama miktarını ve süresini azaltır ve adet düzensizliğine neden olabilirler.
    • Hormon içeren spiraller kanama miktarını ve süresini azaltır adet düzensizliğine neden olabilirler.
    • Ağrılı Adet Görme
    • Doğum kontrol hapları ağrılı adet görme üzerine olumlu etkisi vardır. Ağrıyı ortadan kaldırabilirler veya ağrı miktarını azaltır.
    • Aylık ve üç aylık iğnelerin ağrılı adet görme üzerine etkisi yoktur.
    • Hormon içeren spirallerin ağrılı adet görme etkisi üzerine yeterli delil yoktur.
    • Damar Tıkanıklığı ve Varis Şikayetleri
    • Doğum kontrol ilaçları damar tıkanıklığı riskinde hafif bir artış yaptığı ancak toplam riskin çok düşük olduğu gösterilmiştir.
    • Aylık ve üç aylık iğnelerin damar tıkanıklığında etkisi yoktur ancak varis şikayetlerini arttırabilir.
    • Hormon içeren spirallerin damak tıkanıklığı ve varis üzerine etkisi yoktur.
    • Kanser Riski
    • Doğum kontrol ilaçlarının yumurtlamayı engellediği için rahim iç duvarından kaynaklanan endometrium ve yumurtalık kanserinde riski azaltmaktadır. Meme kanseri üzerine etkili olmamaktadır. Bu ilaçların meme kanserini başlatmaktan çok hızlandırdığı düşünülmektedir. Rahim ağzı kanseri ile ilgili yeterli kanıt yoktur.
    • Aylık ve üç aylık iğneler endometrium ve yumurtalık kanser riskini azaltmakta ancak meme kanseri risk durumuna ait yeterli veri yoktur.
    • Hormon içeren Spiraller endometrium kanser riskini azaltmakta ancak yumurtalık ve meme kanseri riski durumuna ait yeterli veri yoktur.