Sonbahar ve kış ayları gebe kadınlarda üst solunum yolu açısında önemli riskleri beraberinde getirir. Gribal enfeksiyonlara virüsler neden olmakta ve bu virüslerin önemli özelliği çok sık olarak kendi yapılarında değişiklik yapabilmeleridir. Bu değişiklik sayesinde bağışıklık sistemini aşarak dünya çapında salgınlara yol açabilirler. Grip, hasta kişilerin solunum yolu salgılarıyla ve bu salgıların bulaştığı eşyalar vasıtası ile bulaşır. Özellikle toplu yaşam alanlarında daha kolay yayılır.

Gribal enfeksiyon bulaşmayı izleyen 1-3 gün içinde üşüme, titreme, ateş, halsizlik, iştahsızlık, kırgınlık, baş ağrısı, gözlerde yanma ve kızarma, burun akıntısı, kas ve eklem ağrıları gibi belirtiler ile kendisini gösterir. Yorgunluk ve uykusuzluk gibi faktörler bağışıklık sistemini zayıflatarak hastalığa yakalanmayı kolaylaştırır. Gebelerde gribal enfeksiyonlar daha ağır seyredebilir. Bu saydığımız belirtiler farenjit, tonsilit gibi diğer üst solunum yolu enfeksiyomlarında görülebileceğinden teşhisin bir hekim tarafından konulup tedavi edilmesinde yarar vardır. Gribal enfeksiyonların tedavisinde antibiotiklerin yeri yoktur. Antibiotikler ancak zatürree veya orta kulak iltihabı gibi komplikasyon gelişir ise kullanılır. Bu hastalıkta esas tedavi yatak istirahatı, bol sıvı alımı, ateş var ise ateş düşürücüler ve gerekirse üst solunum yolu salgılarını yumuşatıcı ilaçlar kullanmaktır.

Hastalıktan korunmada dengeli beslenme, hasta kişiler ile aynı ortama paylaşmamak, hijyen kurallarına uyma ve düzenli yaşam önemlidir. Ayrıca, korumada grip aşısı gebelerde 13. gestasyonel haftadan sonra yapılabilir. Aşının koruyuculuğu kişinin bağışıklık sistemi ve virüsün direncine bağlı olarak değişmektedir. Hastalıktan tam olarak koruyamasa dakomplikasyonları en aza indirmektedir.