Düzenli egzersiz kemiklerinizin ve kaslarınızın gelişimine yardımcı olur, sizin sağlıklı ve enerjik kalmanızı sağlar. Gebelik boyunca kadınların her gün en az 30 dakika hafif veya orta derecede egzersiz yapmaları “The American College of Obstetrics and Gynecology” tarafından önerilmektedir. Gebelikte yüzme, tempolu yürüyüş, kondisyon bisikletine binmek, düşük derecede aerobik ve pilates yapmak en güvenilir egzersizlerdir. Gebelikte egzersizin yararları:

Gribal enfeksiyon bulaşmayı izleyen 1-3 gün içinde üşüme, titreme, ateş, halsizlik, iştahsızlık, kırgınlık, baş ağrısı, gözlerde yanma ve kızarma, burun akıntısı, kas ve eklem ağrıları gibi belirtiler ile kendisini gösterir. Yorgunluk ve uykusuzluk gibi faktörler bağışıklık sistemini zayıflatarak hastalığa yakalanmayı kolaylaştırır. Gebelerde gribal enfeksiyonlar daha ağır seyredebilir. Bu saydığımız belirtiler farenjit, tonsilit gibi diğer üst solunum yolu enfeksiyomlarında görülebileceğinden teşhisin bir hekim tarafından konulup tedavi edilmesinde yarar vardır. Gribal enfeksiyonların tedavisinde antibiotiklerin yeri yoktur. Antibiotikler ancak zatürree veya orta kulak iltihabı gibi komplikasyon gelişir ise kullanılır. Bu hastalıkta esas tedavi yatak istirahatı, bol sıvı alımı, ateş var ise ateş düşürücüler ve gerekirse üst solunum yolu salgılarını yumuşatıcı ilaçlar kullanmaktır.

Hastalıktan korunmada dengeli beslenme, hasta kişiler ile aynı ortama paylaşmamak, hijyen kurallarına uyma ve düzenli yaşam önemlidir. Ayrıca, korumada grip aşısı gebelerde 13. gestasyonel haftadan sonra yapılabilir. Aşının koruyuculuğu kişinin bağışıklık sistemi ve virüsün direncine bağlı olarak değişmektedir. Hastalıktan tam olarak koruyamasa dakomplikasyonları en aza indirmektedir.